tisdag 5 februari 2013

Börjar irritera mig på den siste mannen på jorden...

Tur att det finns kaffe och att jag hittade en bortglömd mandelkubb i frysen, annars hade jag nog varit riktigt sur vid det här laget...
Efter att ha suttit i en halv evighet och gjort en ljudberättelse om den siste mannen på jorden vägrade som tidigare nämnt min dator att exportera till MP3 format. Jag har sedan ägnat en evighet till att försökt lösa detta vilket inte lyckas. Jag tycker verkligen att jag gjort allt enligt konstens alla regler, men datorn fattar inte vad jag vill!!!

Nu har jag i alla fall suttit sedan före gryningen och installerat Audacity på en annan dator, börjat om från början och gjort en helt ny ljudberättelse på den datorn, och tack och lov så var den betydligt snällare mot mig. Utan att protestera det minsta sparade den mitt arbete och exporterade så duktigt i MP3-format. Det är ju inte svårt alls när man har en dator som vet vad man snackar om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar